Hopp til innholdet

Kjøpsbetingelser

1. Generelt

Disse vilkårene gjelder for forbrukerkjøp i vår nettbutikk og er utarbeidet i samsvar med forbrukerkjøpsloven og angrerettloven. Avtalen består av opplysninger gitt i kassen, eventuell korrespondanse (f.eks. e-post) og disse kjøpsbetingelsene. Ved motstrid går opplysninger i kassen og direkte avtaler foran disse vilkårene, så langt det ikke strider mot ufravikelig lov.

2. Priser

Alle priser er oppgitt inkl. mva. med mindre annet er valgt eller du handler fra land utenfor Norge. Totalkostnad, inkludert frakt og gebyrer, fremgår før betaling. Enkelte produkter kan være fritatt for mva. etter mval. §§ 4-5 og 4-6 (mva. spesifiseres da ikke per vare).

Prisjusteringer: Prisen i din ordrebekreftelse gjelder for kjøpet.

3. Avtaleinngåelse og ordrebekreftelse

Avtale er bindende når bestillingen er registrert hos oss. Du mottar ordrebekreftelse på e-post umiddelbart etter bestilling; kontroller innholdet og kontakt oss snarest ved avvik.

4. Betaling

Vi tilbyr Vipps, Klarna og kortbetaling (kreditt/debet). Beløp kan reserveres ved bestilling. Kortdata håndteres kryptert via våre betalingspartnere. Ved kredittkjøp gjelder lov om kredittkjøp m.m.
Vi vil aldri belaste kunder før varen er sendt fra lageret- men beløpet kan bli reservert (basert på betalingsløsningen du har valgt.

5. Levering

Vi sender med Posten og PostNord. Normal leveringstid er 2–7 virkedager. Dersom annet ikke er oppgitt, leverer vi senest innen 30 dager. Vi er ikke ansvarlige for forsinkelser som skyldes transportør, men vi hjelper deg med sporing og oppfølging.

Risikoen for varen går over på deg når du har overtatt den. Dersom du unnlater å motta en vare som er stilt til rådighet, bærer du risikoen for tap eller skade som skyldes varens egenskaper.

6. Angrerett og retur

Du har 14 dagers angrerett. Meld fra innen fristen (helst skriftlig til support@pokelageret.no). Varer skal returneres innen 14 dager etter melding.

  • Ved retur belastes et fast gebyr på 100 kr i returfrakt og 60 kr i administrasjonsgebyr. Administrasjonsgebyret dekker den faktiske kostnaden vi betaler for utsending og mottak av varen(e).
  • Tilbakebetaling skjer innen 14 dager etter melding, normalt med samme betalingsmiddel. Vi kan holde tilbake til varen er mottatt eller du har dokumentert retursending.
  • Varen kan undersøkes, men må returneres i tilnærmet samme stand. Verdireduksjon som skyldes unødig håndtering kan trekkes fra.

Unntak:

  • Samleprodukter med forsegling (f.eks. sealed booster packs, bokser) kan ikke returneres dersom forseglingen er brutt.
  • Produkter med tilfeldig innhold (f.eks. Mystery Box) refunderes ikke dersom emballasjen er åpnet.

Retur sendes tilbake i original emballasje dersom mulig. Bruk sporet forsendelse. Kontakt support@pokelageret.no før retur.

7. Reklamasjon og mangler

Undersøk varen ved mottak. Ved mangel eller forsinkelse må du reklamere innen rimelig tid.

  • Reklamasjonsfrist: 2 år, eller 5 år dersom varen er ment å vare vesentlig lengre.
  • Slik reklamerer du: Send e-post til support@pokelageret.no med ordrenummer, beskrivelse av feilen og gjerne bilder. Oppgi også ønsket løsning.

Dine rettigheter: holde betaling tilbake, kreve retting eller omlevering, prisavslag, heving eller erstatning – i henhold til forbrukerkjøpsloven kap. 5–6. Selger kan normalt forsøke inntil to rettinger/omleveringer.

8. Uavhentede pakker

Dersom en bestilling ikke hentes ut og returneres til oss, vil kunden bli belastet et gebyr på 300 kr + returfrakt for å dekke våre faktiske kostnader. Uavhentede pakker anses ikke som bruk av angreretten.

9. Feilprising, lagerfeil og forbehold

Vi tar forbehold om skrivefeil, prisfeil og lagerfeil. Dersom en feil oppstår, kan vi kansellere ordren eller tilby korrigert pris/levering. Eventuell innbetaling refunderes ved kansellering.

10. Garanti

Eventuelle garantier fra produsent kommer i tillegg til dine rettigheter etter loven. Reklamasjon rettes alltid til oss, med mindre du selv velger å benytte produsentens ordning.

11. Ansvarsbegrensning

Vi er ikke ansvarlige for indirekte tap som følge av forsinkelse eller mangel, herunder tapte inntekter eller følgeskader, med mindre annet følger av ufravikelig lov. Vårt ansvar er begrenset til varens kjøpesum.

12. Konfliktløsning og lovvalg

Tvister søkes løst i minnelighet. Du kan kontakte Forbrukerrådet for bistand. Dersom saken ikke løses, kan den bringes inn for Forbrukerklageutvalget. Kjøpet reguleres av norsk lov.